Slagtryk temanummer: Brev i april

Slagtryk vipper på hatten for Inger Christensen og indbyder til temanummer i april. Som et af redaktionsmedlemmerne opfordrer jeg derfor til at skrive et eller flere breve og sende det til redaktionen.

Brevet som litteratur og brevet som litterær genre er interessant og vi synes det fortjener mere opmærksomhed.
Der er to ting der ligger mig på sinde. Med emails, beskeder på diverse internet platforme, instant messaging, sms, etc. lever det personlige brev under trange kår. Det betyder ikke, at jeg savner brevet, da nærheden, den private fortælling mellem to mennesker, sker på andre måder.
Samtidig synes jeg, at det er relevant at se på brevet idag, for teknologien betyder noget for formen i henvendelser (og formen noget for indholdet), og hvor står brevet så idag. Ligner det sig selv? (forhåbentlig/ forhåbentlig ikke).

Slagtryk har ikke sat nogen deadline. Send det gerne inden for to-tre uger, så vi har tid til at læse og vurdere det mod starten af april. Men breve sendt i starten af april vil også kunne komme i betragtning til publicering senere i april.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal forvente, at vi får tilsendt. Men sidst Slagtryk lavede et temanummer var kvaliteten af det vi fik ind rigtig god.

I forbindelse med at få skudt videoen i sidste uge, så sprættede vi – som en symbolsk handling – “Brev i April” op: http://youtu.be/xdCvkDTWGH8
Og her er så Slagtryks invitation med Eva fra redaktionen foran kameraet:

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

