Weltscherz i NærsynFjernsyn

For en uges tid siden blev jeg interviewet af Søren Kristoffersen til programmet ”Kunstig” på den Københavnske TV kanal NærsynFjernsyn. Det skulle handle om Weltscherz og Cecilie Lolk Hjort var med og talte om sit forfatterskab og læste op af Paranoiadigt fra Weltscherz.

Har du læst indlæg på min blog tidligere vil jeg ikke overraske dig i de første minutter, hvor jeg taler om navnets ophav, hvordan Weltscherz startede, forlagets profil, litteraturens demokratisering og selvudgivere.
Før ordet gives videre til Cecilie, får jeg opfordret til, at man søger mulighederne frem for at svælge i, at salgstal er for lave og taletiden er uretfærdigt fordelt blandt forfattere. Og slutter så af med at tale lidt om Weltscherz fremtid.

Jeg er undervejs lidt upræcis og får ikke uddybet en pointe om at gøre sig fortjent til eksponering i en boghandel (eller andre steder). God litteratur finder vej til hylderne, såfremt forlag/ forfatter gør en lille indsats. Ok, det er ikke en universel regel og mindre forlag bliver overset og større forlag får mere eksponering end nogle af deres udgivelser er berettiget til. Men større forlag har en større markedsføringsmæssig ekspertise og skabt sig et navn over de seneste år, som det for kulturskribenter, boghandlere og biblioteker giver god mening at navigere efter. Skulle forlagets fundament skride får det vel også konsekvenser over tid.
 
 

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

En mening om “Weltscherz i NærsynFjernsyn”

Skriv et svar

