Syttende note fra mit arbejdsbord (som fire pistoler der peger mod gulvet)

I sommeren (2013) var jeg til jazzfest på Mayhem, hvor Dylan Nyoukis og Phil Minton optrådte med en serie af fabelagtige ‘lyddigte’. Bagefter tænkte jeg, at vi var heldige at have fået den oplevelse. Og da jeg talte med Christian, som også er en del af koordinat, pegede vi begge på Roberts fortræffeligheder. Robert er i Silkeborg og langt væk med kone og fire børn. Men hans lyddigte og hans fremførsel af dem, gør ham til den ypperste i Danmark inden for genren.

Nu har Robert Henningsson så været i et studie og indspille 46 digte. Richard Rosenvold har lavet et cover. Og jeg har taget hånd om den resterende produktion. Når man starter fra scratch som producent, er det egentlig utroligt at opleve den forskel, der er i at producere et fysisk produkt og et digitalt. Captain Obvious, I suppose. Men alligevel kommer det nærmest bag på mig hvor få ting, der skal gøres rigtigt, for at komme ud på f.eks. Spotify.

Titlen på værket indeholder et hav af henvisninger. Og flere dele af værket er helt i sin egen klasse. Nok om det, jeg har sagt rigeligt. Udgivelsen kommer den 27. januar på Weltscherz og du kan lytte til et par digte fra rrrr her: http://weltscherz.dk/rrrr/.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

