Clausens Kunstboghandel

For et par uger siden var jeg i Clausens Kunstboghandel, fordi Møllegades boghandel ikke kunne finde et eksemplar af Toni Larsens “At så uendelige haver”, som jeg seneste har smidt et citat fra på twitter.

Jeg fandt flere små udgivelser med vægt på det grafiske til ingen penge (30 kr). Jeg fandt Jørgen Leths børnebog (98 kr), som jeg omtalte i forrige blogindlæg. Jeg fandt en kollektivroman af 8 forfattere (40 kr): Henrik Bjelke, Inger Christensen, Jette Drewsen, Peer Hultberg, Sten Kaalø, Finn Methling, Jens Smærup Sørensen og Dorrit Willumsen. Titlen er “Hvis liv fortalt af hvem” og er endnu uopsprættet. Og jeg har heller ikke læst Eske K Mathiesens “Træpenge” (84 kr), som jeg også fik med mig hjem, fordi sproget virkede så kontant ved første øjekast.

I det hele taget er Clausens Kunstboghandel et besøg værd. Huset er gammelt, men smukt vedligeholdt. Måske er den nuværende udstilling ikke værd at skrive om, men rammerne omkring den, de små rum, trapperne op, huset i det hele taget.

Clausens Kunstboghandel, Toldbodgade 9, København K. [kort]

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

