Antologi 50K [red. Caspar Eric]

Internettet er noget gavmildt noget. På tre-fire dage har Caspar Eric samlet en antologi på 75 sider til download fra sin blog i anledningen af, at den har haft 50.000 sidevisninger. I en blogpost noterer han udgangspunktet for en antologi, hvor han lader sine læsere tale.

Samlingen minder mig meget om et tidsskrift pga de store spring mellem bidrag – i indhold, kvalitet, måske også form, humor og sigte. Og hænger alligevel den sammen ved at bringe tekster, der kommer fra nye stemmer, de yngre / yngste i litteraturen (sammen med enkelte ældre).

Jeg ved ikke om det er passende at fremhæve nogle bidrag fremfor andre, men jeg finder glæde ved Nanna Damsgaard-Larsen, Axel Aaro, Maria Dønvang og Caspar Erics bidrag. Og ikke mindste Johan Klokhøjs brev / historie, der starter således:

“Jeg skriver disse linjer i de sidste timer af min vagt på alarmcentralen. Natten har været overraskende rolig, der har ikke været udpræget brug for min hjælp. Menneskerne klarer opgaverne selv. De har ikke haft brug for os, for ambulancer, politi, brandbiler. De passer godt på hinanden, samler de faldne op fra fortovene og giver hinanden plastre på, når det er nødvendigt. De sørger for ikke at begå kriminalitet. Folk kan klare sig selv, Caspar, når bare de vil. Når bare de bærer mobiltelefonen som sikkerhed i deres lommer, evigt messende vores telefonnummer i deres indre. Telefonerne kan huske de tre cifre, der udgør centralens berøringspunkt med verden, skulle menneskerne få brug for nummeret en dag.”

Du kan downloade antologien ’50K’ fra http://caspareric.wordpress.com/2012/10/22/50k/. Den fylder latterlige 230 MB. Pyt. Jeg ønsker mig Bettina Christoffersens originale tegning med de to fugle.
 
 
’50K [red. Caspar Eric]’. FRAGMENTER MOD ET KULTURELT ARKIV (2012).

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

