Tre apps jeg kan anbefale til din smartphone

Readability

Jeg støder ofte på tekster og artikler, når jeg surfer på nettet, som jeg gerne vil læse senere. F.eks. når jeg sidder i en bus eller er andetsteds uden min computer – men med min smartphone. Yes, sengen er også en af dem. Readability giver mig mulighed for at gemme en URL, så jeg kan tage den med mig over på et andet device. Er jeg f.eks. på vej ud af døren og ikke har jeg læst en tekst færdig, så kan jeg “bookmarke” den med Readability og via min app på telefonen læse videre i et læsevenligt format. Der er en lang række “apps”, der understøtter Readability med at gøre urler tilgængelige, så du ét sted har en læseliste.
http://www.readability.com/apps

Sproghjælp

Dansk Sprognævn har lavet en app, der fungerer som et opslagsværk i forhold til regler omkring f.eks. stavning og kommatering. Hedder det ad eller af? Hans eller sin? Og et punkt om kreativ tegnsætning. WTF!
Jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge den. Men den er pæn, overskuelig og er forhåbentlig et første skridt mod en live fejlfinder?
Fås til Android og Iphone

Bambuser

Bambuser er en service, der giver dig mulighed for at streame dine videooptagelser på nettet. I mine øjne er deres brugervenlighed i opsætning og anvendelse noget nær den bedste jeg er stødt på. Ever.
http://bambuser.com/

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

