11-1 JEG FØLER INGEN TRÆTHED

                                   DET ER NØDVENDIGT AT GLEMME
                                                FOR AT GIVE PLADS
                                                            11 til andre nej 
                                                                          personer
                                                                            du kender 
                                                           forvandles til spøgelser
                                         der lever videre inde i dig 10 
                                                            mørket bløder fra din ryg
                             9 VI HÆLDER VORES TØRKE I SPANDE
              FOR AT MÆTTE VORES NÆSTE 8
                                                           tag min hånd
                                                   mit hjerte min hjælp
                             jeg kender kvinder smukke som regn
               7 med det blødeste håndtryk skal vi møde verden 
  med den skarpeste tunge 
            skal vi flække vores tavshed
                             6 AT PRIKKE HUL PÅ FORVENTNINGEN 
                    ER AT ÅBNE EN DØR 
            IND TIL MØRKET 5 der er ikke noget
                                     det gør ikke noget
                   noget ikke noget
                      4 du er ikke død du er midlertidig
               3 mørket ligger under en sten
       2 JEG KAN VISE DIG HVAD MIT LYS ER LAVET AF
1 jeg føler ingen sult jeg føler ingen træthed
 
 

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

2 thoughts on “11-1 JEG FØLER INGEN TRÆTHED”

  1. Tematisk cut-up? Man får fornemmelsen af, at du parafraserer (ja, ja – hvordan skulle sproget være andet end parafrase, men du ved hvad jeg mener) et eller andet. Teksten kommer til at virke som om den vitterlig er “omkring noget”.Under alle omstændigheder fungerer det fremragende undervejs og “Jeg kan vise dig hvad mit lys er lavet af” er dagens bedste sætning.

Skriv et svar

