Virkeligheden

Jeg var der ikke. Jeg har et billede af det. Så jeg har ikke været der, og det er ikke mit, men jeg kalder det ved navn, for at knytte mig til det. Jeg taler om det og oplever derved verden, der eksisterer uden at finde sted.
 
Jeg skriver tekster, historier, så hvorfor skulle jeg udføre handlingen selv: en virkelighed er bedre end en anden.
 
 
Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det. Jeg har tænkt mig at skrive det. Sådan vil jeg være tilstede, der hvor du er, hvor du hører mine ord. Sådan vil du ende med at gøre det, reproducere handlingen og derved lade den være sket.
 
Om det er i dit hoved eller i mine hænder er lige gyldigt. En virkelighed er ikke bedre end en anden.
 
 
Jeg var der ikke. Jeg har skrevet mig ud af situationen. Jeg ved godt hvad du taler om. Men vi tæller hver vores sekunder og fordobler handlingen i det uendelige, når vi husker historien igen.
 
En virkelighed afhænger ikke af en anden. En virkelighed afhænger af en anden.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

En mening om “Virkeligheden”

  1. God tekst og god til oplæsning. Rent pedantisk talt foreslår jeg at overveje om begge ‘derved’er er nødvendige? Jeg tænker især at uden det første står den sætning stærkere, mere som et velkomment slag i ansigtet end en saglig overvejelse.

Skriv et svar

