At trække tiden efter sig

Insekter febervilde
om deres nyfundne solgud,

fra loftet hærger lampen
                    trækker tiden efter sig
          i en sidste retssag
med den sidste domsafsigelse
                    for ikke at tale om 
den sidste henrettelse.

Jeg er træt og rummet pletvis,
røgen siver ind under døren som en anakonda.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

5 meninger om “At trække tiden efter sig”

  1. Jeg er træt og rummet pletvis,
    røgen siver ind under døren som en anakonda.

    Kan jeg godt lide. Men også i den omvendte udgave:

    Jeg er træt og røgen pletvis,
    rummet siver ind under døren som en anakonda.

  2. Jeg kan godt lide tanken om anakondaer, tænker dog at én henrettelse er nok, omend flere naturligvis kan tænkes, hvis man har lidt fantasi.

Skriv et svar

