Må jeg være her

må jeg dale som lydløse snefnug
og dække København som din hud

må jeg være en kælk
henover dine bare skuldre

må jeg være en krumme i din hånd
når fugle sætter sig på din kjole

må jeg bytte vindens hvisken
ud med min egen

må jeg tegne et træ
som omridset af dit hår der svejer

må jeg lægge mit hoved på dit hjerte
der er blødt som græs

må jeg være landskabet der suser forbi
når bilen kører dig hjem

må jeg se din røv
som jeg ser Paris

må jeg bære dine kys
som vægen låner sin ild

må jeg hente dig når der er stille
som havde hele byen sovet over sig

må jeg være regnen din kat kigger på
når vinduet er lukket og søndagen ny

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

7 meninger om “Må jeg være her”

  1. Wauw! Sådan skal kærlighedsdigtning være. Ømt, med masser af rytme og poetiske billeder.

    Vækker minder om en gymnasial latinlektion med Catuls digte til sin elskede Lesbia – se f.eks. Carmen II http://rudy.negenborn.net/catullus/text2/dk2.htm.

    Stille, ydmygt og underspillet, men også til tider lige på og hårdt (“må jeg se din røv”.´

    Dejlig indledning og underfundig afslutning (sikken et ydmygt ønske). Og så er jeg vild med strofe 3, 7 og 10.

    Ja, selvfølgelig må du være her!

Skriv et svar

