Kapløb

et kapløb en sejlads jeg
slår op på en tilfældig side i
vinden og læser en streg over
himlen sejlet i flaget i vinden på
himlen ligger langt ud i det hvide

det går stærkt og jeg ved ikke om
jeg har givet mig nok
tid til at være mig
selv jeg slår ud i vinden og når
sejlet er sat og sandheden
findes som et fingeraftryk på
din hals så
lover jeg dig at komme videre med
historien med dig i flertal og jeg
i ental demokratisk og konsensussøgende
mindretalsbeskyttende

vinden og flaget er fælles om at
udstikke en retning at se i
et fædreland at spejde efter
et liv at nedfælde i jord

hvem kan blive her
en maskine en drøm
et udslag i bogen og
når himlen ellers bliver tørlagt
som jeg ligger brak på en søndag
så skal jeg nok komme tilbage
igen som aldrig før

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

En mening om “Kapløb”

  1. Dette er skønt. Her er steder hvor ordene trænger igennem og kryber ind.

    ..det går stærkt og jeg ved ikke om
    jeg har givet mig nok
    tid til at være mig..

    ..sejlet er sat og sandheden
    findes som et fingeraftryk på
    din hals så
    lover jeg dig at komme videre med
    historien med dig i flertal og jeg..

    “Kapløb” er en fantastisk tittel. Alt er på spil – sejer, hav, retning (i det store og det små), løfter, liv.. Og hvem kan blive her. En maskine i en drøm..!?

Skriv et svar

