Det handler om at vinde

I morgen har koordinat og jeg endnu en skrivedag til tekstsymfonien i Nikolaj Kirkes udstillingsbygning til November. Indtil videre har det fungeret sådan, at vi har siddet omkring et større spisebord med hver vores computer. Her har vi delt hvad vi har skrevet med hinanden for at fodre inspiration med inspiration. Jeg tror – lige nu – den største force er kreativiteten: at vi får omsat ideer mere eller mindre vellykket fra tanke til første kladde.

I morgen tager jeg en linje med mig, som jeg vil skrive videre på. Den lyder

Det handler om at vinde: At have været med giver ingen anden pokal end en gravsten.

Nogen gode ideer til at fortsætte herfra? Eller hvordan jeg er kommet dertil?

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

6 meninger om “Det handler om at vinde”

  1. Der findes mange slags sejre. Det får mig til at tænke på et digt af Poul Ørum, Valget, fra Strandbilleder:

    Ensom er du ingen.
    Alene bliver du længe udslettet.
    Siden skimter du vagt en kyst
    hinsides havet.
    Den står dig frit for.
    Ensom var du ingen.
    Alene bliver du alt,
    hvis du vover
    de uforløste muligheders land.

    Ensom er du ingen
    er du den tomme skal, en tømt hjertemusling
    i strandens størknede mylder.
    Ved det ventende hav
    er du den, som ikke er,
    ikke mere er til stede i dit liv,
    som ikke er.
    Det står dig frit for
    at blive den du er.

    Vil du ikke vinde dit liv,
    så skal du heller ikke miste det,
    end ikke det.
    Gå ud fra stranden på stigende vand
    og svøm mod den kyst,
    du forløst ser synke i havet.
    Eller bliv hvor du er
    i alt hvor du ikke er.

    Valget er dit.

    – det kunne både være en oprindelse eller en fortsættelse. Det kapitalistiske effektivitetspres trænger til et værdigt modspil. Skrev jeg virkelig det?

    1. Jeg må have været naiv, da jeg ikke tænkte, at folk ville tale mig imod. Jeg siger: det handler om at vinde!
      Tak for din kommentar. Den sølvrøv er med i teksten.

Skriv et svar

