Solskinshistorier

Fire af de fem (måske seks) deltagende mødtes i fire fem timer i dag. I mailudvekslinger og tidligere forberedende møder var forskellige temaer blevet foreslået. Det var noget af det første vi fik på plads. Vi fik afsat flere skrivedage og om tre uger øver vi for første gang oplæsningen af hvad vi nu måtte have på plads på det givne tidspunkt. Rigtig positivt!

Vi har oprettet en blog. Nogle vil sige for vores egen skyld, da de giver en mulighed for at se hvad de nyeste tekster er. Men vi anvender samtidig Dropbox for at dele vores produktion. Men du skal være velkommen til at kigge med: http://solskinshistorier.blogspot.com/

En af mine favorit linjer er i en tekst fra Christian

Der er intet nyt under kjolen
Det er de samme trætte testikler,
der smelter sneen i et kruset langrendsspor.

Selv ligger jeg inde med disse fire linjer, som jeg skal have skrevet videre på, hvis det skal blive til noget:

jeg er i det herreløse hav
den vildfarne solstråle
giv mig fred, giv mig velsignelse
tilgiv mig intet, tak mig for alt.

At sidde sammen giver en stærk koncentration i forhold til produktion af tekster. Men ens tankegang påvirkes også helt vildt. Da jeg f.eks. så ordet “Damestemmer”, tænkte jeg på det som en profession a la “Klaverstemmer”.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

