Pingviner

Stå på det nordligste sted på den sydligste halvkugle
jeg står i en elevator på vej ned og op på samme tid

noter det luftløse i dine venners knogler
min krop følger ikke hjertets rytme

flyvefri og flyvende over vandet
jeg går i bad hver dag, klæder mig på og ligner ikke mig selv

fisk, hvor der er fisk
succes er altid en forestilling, så vær kreativ

pingviner er ikke bange for mennesker
det er mennesker, der er bange for mennesker.



* * *

Digtet er blevet til på opfordring af Cecilie, hvorfor der også følger en video med:

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

4 thoughts on “Pingviner”

  1. 😀 I fucking love it! Både teksten og oplæsningen, med jakkesæt og det hele, hvor er det gennemført! At du kan præstere noget sådant så hurtigt vidner virkelig om, hvor meget det lønner sig at holde fast i rutinen – som denne blog jo eksisterer for. Meget inspirerende.

  2. virkelig imponeret – og det sker ikke så tit at jeg bliver imponeret af digte.. det ville være en synd hvis du ikke bliver ved med at skrive sådan – så bliv ved med at skrive! : )

Skriv et svar

