Er alt er intet

noget for noget
noget er noget
noget er intet
alt er noget

intet er alt
alt er alt
alt er intet

er intet intet
alt alt er alt alt
er alt er intet
for noget for intet

er noget alt er noget intet
er noget for alle er noget for ingen
for noget for alle er alle for alle
for intet for ingen er alle alt for alle

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

16 meninger om “Er alt er intet”

  1. “Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele.
    Spørgsmålet er: hvad er det vi vil?”

    (Carl Scharnberg)

    – og hvad er alt uden intet og vice versa….

    1. Svaret må være både

      alt er intet uden intet
      intet er intet uden alt

      og

      alt er alt uden intet
      intet er alt uden alt

      for

      intet er alt uden intet
      alt er intet uden alt

  2. Vi er de rigtige, I er de forkerte
    Vi er de forkerte, I er de rigtige
    I er de rigtigt rigtige, I er rigtige
    Vi er de rigtige forkerte, Vi er forkerte
    I er de rigtigt rigtige rigtige, I er rigtige
    Vi er de rigtigt rigtigt forkerte, Vi er de forkerte
    I er de forkerte forkerte rigtige, I er ikke de rigtige?
    Vi er de forkert forkerte forkerte, vi er ikke forkerte?
    I er de forkerte rigtige, I er ikke de rigtige, I er de forkerte?
    Vi er de forkerte forkerte. Vi er ikke forkerte, Vi er de rigtige?
    I er de rigtigt forkerte rigtige, I er ikke de rigtige, I er forkerte!
    I er de rigtigt forkerte forkerte, I er ikke de forkerte, I er rigtige!
    Vi er de forkert rigtigt rigtige, Vi er ikke de rigtige, Vi er forkerte!
    Vi er de forkert rigtige forkerte, Vi er ikke de forkerte, Vi er de rigtige!

    1. det er faktisk rigtigt
      det er faktisk forkert
      det er forkert faktisk

      Her er et faktisk vi
      jeg er faktisk faktisk

      Et faktisk jeg
      faktisk rigtigt faktisk

      Faktisk ikke faktisk
      faktisk ikke ikke rigtigt

      Alle faktisk
      Alle siger jeg
      Alle siger faktisk
      faktisk siger faktisk

      Nogen er faktisk alle
      Ingen er faktisk alle
      Faktisk er ingen alle
      Faktisk er nogen nogen

  3. Nogen veje er rigtige andre er forkerte
    Nogen er veje er forkerte andre er rigtige
    Nogen er noget, andre er intet
    Nogen er nogen andre nogen gange
    Andre er nogen nogen andre gange
    Gang er noget nogen går
    Gange er noget nogen går i
    Gange er noget nogen går ind i
    Nogen gange går man ikke ind i
    Nogen gange er der nogen gange man ikke går ind i
    Andre gange har sidegange,
    Nogen sidegange har sidegange har sidegange har sidegange osv.
    Nogen gange har sidegangene så mange sidegange at gangene er uendeligt ganget
    sådanne gange går ingen ud af
    Andre gange går andre aldrig ud af
    Andre gange går nogen i
    Andre gange går nogen
    Nogen går andre gange
    Går nogen andre gange
    En gang går nogen andre
    Nogen gange går den rigtige vej
    Andre gange går nogen den rigtige vej
    Nogen andre gange går nogen andre den rigtige vej
    I går en gang gik nogen den forkerte vej
    Nogen går
    Nogen går rigtigt
    Gik noget i gang
    Nogen går forkert ad rigtige gange

    1. en kommentar er ikke en kommentar
      en kommentar til en kommentar er ikke en kommentar til en kommentar
      en kommentar er en tekst
      en kommentar til en kommentar er tekst

      en tekst med en kommentar er ikke en tekst med en kommentar
      en tekst med en kommentar er tekst
      en tekst er en teksts tekst
      en tekst med tekst er en tekst

      en kommentar er mange kommentarer
      mange kommentarer til en tekst er tekst
      en tekst er ikke en kommentar
      mange tekster er tekst

  4. et ord et er ord
    et ord er et ord er et ord
    efter ord kommer ord kommer ord kommer ord
    af ord kommer ord kommer ord kommer ord kommer ord
    kommer VERDEN
    kommer KØD
    kommer DU
    af ord
    kommer DU
    kommer JEG
    i ord
    kommer JEG
    fra DIG
    til VI
    af ord
    kommer VI
    til OS
    selvom
    et ord er et ord er et hjerte er en rytme er en tekst er mening er en mund
    er en kommentar er en kommentar er en kommentar er en kommentar
    til verden der er
    en kommentar
    til sproget der er
    en kommentar
    til verden der er
    en kommentar
    til sproget
    der er en kommentar
    til verden
    der er en kommentar

    1. sproget er en kommentar fra et hjerte
      en kommentar er et hjertes rytme
      et hjerte er en rytme fra en verden
      en rytme er en verden fra sproget

      et ord er et ord er en rytme
      et sprog er et sprog er et hjerte
      dine læber dine læber din mund
      et ord er en verden er et sprog
      et hjerte er et hjerte er en rytme

      når du er mig er jeg vi
      jeg kommer fra dig til dig
      i kød der er kød
      i munden i munden på munden

      jeg er ikke jeg
      jeg er Erik, eller
      jeg er skrevet af Erik
      du er skrevet af Erik
      vi er skrevet af hinanden
      afskrevet fra sproget
      som en kommentar til
      en verden til forskel

  5. ”du” er en lanse i kødet
    jeg har kød i munden
    tjener, der er kød i mit ord!
    GUD, der er ord i dit kød
    der er forskel
    på kød og på kødpålæg
    er der brød til?
    er der forskel på grimt og på smukt?
    det grimme er smukt fordi det er kød
    vis mig det smukkes kød
    det smukke er grimt fordi det er kød
    vi mig det grimmes kød
    er der kød på ”mig”?
    er der blod bag?
    tjener, er der blod i min vin?

    1. jeg deler dit kød med mit kød
      så meget kød så meget smukkere

      kød er ikke skrift
      skrift er ikke blod
      blod er ikke rytmen
      rytmen i hjertet i sproget i verden
      i munden på munden

      jeg venter når jeg venter
      mit kød er ikke mit kød

      kald på din tjener
      og du kalder på hele verden
      som en tekst træder sproget til blods

      du drikker din vin når du drikker din vin

      Men hvis du er sød når du er sød
      så er du ikke sød når du er sød

      jeg deler dit kød med mit kød
      der er ikke noget mig
      det er ikke noget mig mig mig
      der er kun dig
      og dit kød der banker af hjerte

  6. Så meget kød er så meget hjerte
    så meget hjerte er så lidt kød er
    så meget grimmere end du
    du er så meget smukkere end så
    meget der er for lidt så meget hjerte
    er så meget kød er for lidt
    er for meget hjerte
    er for lidt i sproget
    er for meget, jeg kan sige, for lidt
    er for mange hæmsko
    der skrider i alle retninger
    stående på sit ene ben, sproget
    stående på sit ene ben, verden
    stående på hvert sit ben
    går de
    går det ikke
    i takt så lidt som når du drikker for meget som når du spiser for lidt
    kommer der for lidt kød for meget saft i sproget der går i begge retninger
    som så meget kød er mit kød, som så meget blod er dit blod
    som så meget rytme går der til
    men du går i din egen retning
    i din egen labyrint
    ad sideveje, sidegader, sidegyder, blindgyder, blindgader, blindveje.
    Jeg afvejer veje i sproget
    der lang vej udenom sproget
    uden kødet er der selvfølgelig længere

    1. Jeg sveder sved
      du kysser kys
      jeg kommenterer kommentarer
      du omskriver verden
      jeg tænker sprog
      du siger hjerte
      jeg bliver rytme
      du er rytme
      en rytme i det pulserende sprog
      på vej ned i et helvede af en verden
      i skrift af skrift i betydning af betydning
      for meget fiktion er ikke
      din egen fiktion er en anden fiktion
      for lidt fiktion er ikke er
      en andens fiktion kan blive din fiktion
      ikke fiktion er ikke fiktion
      ikke sprog er genveje af kød
      i munden er munden ikke munden
      for meget saft er aldrig for meget saft
      i hjertet er hjertet ikke hjertet
      alle retninger er aldrig alle retninger
      i du er du ikke du
      for hvem er hvem er hvem er hvem
      i sproget er sproget ikke sproget
      når er når når når når når
      i verden er verden verden
      i jeg er jeg jeg
      er ikke er ikke er ikke var bliver var

  7. når sproget ikke er genveje i kødet
    når saft er fiktion
    når du i ham er dig og lov er lov
    er jeg dig
    vore munde sprænger sproget
    vore munde
    vore øjne lukker
    på vej ned
    i munden
    vore munde lukker
    på vej ned
    i halsen
    vore halse klemmes
    på vej ned
    i lungen
    vore lunger lukker
    døden ind som
    et pulserende sprog
    på vej
    ned af siden
    benyt dem af trapper
    mens de kan

    1. jeg trapper op
      du lunger ned

      din babushka min babushka din

      sprog gange med sig selv er sprog
      kød samlet om knogler er dig
      verden ladet med sig selv er tekst
      rytmen bragt i kog er det eneste der tæller

      jeg tæller tæller
      du traller traller

      min babushka din babushka min

      udgangspunktet er en fortsættelse
      kommentarer er vejrtrækning
      syv milliarder mennesker trækker vejret
      igennem hinandens lunger

      lunge lunger lunge
      munde munder munde

Skriv et svar

