X

Xavi siger han vil spille bolden
og mig som jeg er her, fri

Xavi vil spille mig
som han spiller bolden

til sig selv, og jeg
gør ikke noget.

Det er fedt at se fodbold.



* * *
Digtet er et remix over A fra ’Heldigvis er skoven blevet væk’ af Peter-Clement Woetmann.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

3 meninger om “X”

  1. Et lille bravo til både digtet og ideen. Mener stadig, at PCs indledende digt er det bedste i bogen. Sidste linie i dit remix er lidt flad. PCs udtalelse om at “Det er fedt at være smuk” indeholder nogle helt andre dybder, som du godt kunne få plads til i din sidste linie.

    1. tak for din kommentar, Asbjørn. Jeg til bøjelig til at give dig ret i både PCs afsluttende linje som meget dybere og at “det er fedt at spille fodbold” ligeledes har plads til mere end det får i dette digt.

    2. Jeg har tænkt over om “Det er fedt at se fodbold” er bedre end “det er fedt at spille fodbold”. Og det er det nok i denne her sammenhæng, selvom det ikke helt når PCs gode digt. Men sådan er det af og til også med remix.
      Nu har jeg rettet det.

Skriv et svar

