Det sker bare

og når jeg igen lægger endnu en dag
til afstanden
til det forrige digt,
så glemmer jeg nok ordene
men aldrig mit løfte
om at holde dig i live.

det sker bare

og når jeg vender tilbage med krøllede beskeder
med nødråb
med lasten fra dagen der er sket,
så bliver min vejrtrækning nok tungere
men jeg holder af løftet
om at holde dig i live.

jeg vil skrive som om det ikke sker

fri af hvad jeg tidligere har skrevet
hvad andre tidligere har skrevet
i går, i år, lade altid være aldrig
og glemme de mange brugte kombinationer
starte forfra og bygge et nyt hjem,
genfinde det sted i hjertet
hvorfra jeg taler.

jeg vil elske som om du ikke er her

fri af hvad der sker
trukket ind af det du er
erstatte svaret med det sande spørgsmål,
lade papiret brænde
under nedfældningen af ord
med forgængeligheden som det eneste tilbage.

sådan er det

skriften findes ikke
jeg vil ikke
forklæde den som genkendelse,
der er ingen overraskelse i genforening
der er ingen visdom i gentagelsen
der er intet at.

det sker bare.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

