Stedsans

Jeg mangler ikke tid, jeg mangler sted. Et sted at findes, ikke en tid at være i. Jeg er vægtløs og tidsbundet, må slå streg for at finde sted. Det er altid nu, aldrig findes ikke for den levende, skrivende.

Jeg mangler ikke tid, jeg mangler sted. Er i gang, men forplanter mig ikke, slår ikke rod. Der er så meget nu, men kun så lidt her, her. Jeg vil ikke rejse i tid, men flytte sted.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

3 meninger om “Stedsans”

  1. “må slå streg for at finde sted” – får et billede af de dersens børneopgaver i rebusbladene, hvor der fremkommer en figur hvis man forbinder punkterne i den rigtige rækkefølge.
    Eller morsealfabetet, kanske?

    Det er bare et utrolig fint stykke tekst. Billedskabende men også umiddel(mærk)bart.
    Jeg vil også finde sted.
    Findes. Et sted.

    1. tak for din venlige kommentar. Egentlig var jeg ikke så tilfreds med min tekst og overvejede meget om jeg skulle lægge denne halvfærdige ting ud. F.eks. synes jeg ikke, at jeg får nok ud af min vægtløshed og burde måske ikke nævne den, men arbejde stærkere med den som underliggende forståelse.
      Men både din og Cecilies kommentarer overbeviser mig om, at jeg skal ligger tekster ud på Re:citat selvom jeg føler, at det kan gøres bedre.

      Tak for feedback!

Skriv et svar

