Dette handler ikke om politik

dette handler ikke
om politik
det handler om dig

bag øjnene
svømmer en fisk

den laver ringe
i dit blå sind

dette handler ikke
om politik

under huden
græsser et får

det kender ikke
ulven i dit blå sind

dette handler ikke
om politik

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

2 meninger om “Dette handler ikke om politik”

    1. Fair nok. Det er taget ud af en kontekst fra en koordinat symfoni.
      Men derfor er spørgsmålet stadig interessant. Din kritiske opmærksomhed er vakt, når jeg påpeger noget der ikke er politik. Ordet “ikke” får dig åbenbart til at stole mindre på udsagnet – eller er det fordi jeg gentager udsagnet. Eller begge dele. Uanset hvad, så handler digtet pludselig om politik, selvom digtet påstår noget andet. Emnet er nævnt og derfor tilstede. Når jeg skriver at “dette handler ikke om politik”, så åbner jeg muligheden for at det kunne handle om politik. Jeg kunne have valgt at skrive, at “dette handler ikke om penge” eller “dette handler ikke ambulancer” og fået et andet resultat hos læseren.

Skriv et svar

