Himlen er en dirrende lussing

det er først
når tidevandet
trækker sig
tilbage
du kan se
nøgenbaderne

og græsset
går i knæ
for en morgenfødt vind

og folket
går i knæ
for en morgenfødt
taler

jeg brækker mig

alt i min brystkurv

jeg behøver intet
waterpas
for at se den skæve
fordeling
i dine øjne

og solen
græsser i det vestlige led
skyerne er
grønne som urter

og taleren
vander i det vestlige land
folket er
blanke som søer

himlen er en dirrende lussing



* * *
Solen græsser i det vestlige led/ Skyer er grønne som urter” er originalt et citat fra Per Højholt.
Det med nøgenbaderne har jeg ikke selv fundet på, men ophavet kan jeg ikke huske.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

