I vinder vejer et flag

I vinden vejer et flag

Jeg tror demokratiet er rigtigt
for mit vedkommende
altså
rigtig rigtigt
og jeg må tro det samme
gælder for dit vedkommende

uden viden er demokratiet et tyranni
men hvor meget viden skal der til

Hvad ved du (om denne sag)?

Demokrati er et
grundlag for mig
men
hvis demokrati ikke
er et grundlag for dig
behøver det heller ikke
være for mig

Hvis skakbrættet kan være
sort og hvidt
på samme tid
hvordan kan det så give mening
at være fortaler for
de sorte felter?

Giv mig: Ejendomsret
Giv mig: ytringsfrihed
Giv mig: forsamlingsfrihed

(giv mig en himmel i brand)

Hver gang et menneske
træffer et andet valg
trækkes en tand
ud af mit argument

Jeg ville fortryde
min manglende standhaftighed
hvis min mundhule skvulper
over med lunken suppe

Når du kalder mine
skibe for tanker
stiller du spørgsmål
med min identitet

(giv mig et høvdingsstyre)

Når noget er rigtig
for mig
må det også være rigtigt
for dig

Argumenterne er de samme
om du står på hovedet
eller kører i bil
eller læser i modsatte retning

Demokratiet
er en ligning
med seks milliarder
ubekendte

Biler kører i modsatte retninger

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

