Lukker ansigtet efter mig

Lukker ansigtet efter mig
plasker vand på spejlet
pisser mig selv ned i kummen

bag mig er ingen skygge
det er lyden af mit åndedræt
der forsvinder i håndtørreren

klinkerne på væggen er det hvide
i dine øjne i suppen på bordet
i værelset ved siden af

jeg fører servietten
over dørhåndtaget
ikke over mit lig


jeg kigger fra håndvasken og
hen på dørkarmen
der skjuler min hånd

en anden væg bliver til
en dør hvor låsen binder
fødderne fast til fliserne

gulvet er vasket
med en sort paryk og vredet
som jeg bevæger mig ud

du fører servietten
over dine læber
med kirurgisk præcision

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

3 thoughts on “Lukker ansigtet efter mig”

  1. jeg får muligvis ikke rigtigt fat i digtet. Jeg læser det som en gyser eller med en uhyggelig stemning; det er ord som ‘skygge’ ‘lig’ ‘ servietten over dørhåndtaget’ ‘kirurgisk præcision’ – der giver mig billeder på to mennesker der ryder op efter et mord inde på et snusket hotelværelse – og der er helt klart virkelig et svineri kommer i tolkningen af strofen: ‘gulvet er vasket med en sort paryk og vredet som jeg bevæger mig ud’

Skriv et svar

