Blændvirke (meisels~scherz)

Efter en intim oplæsning på Fisk (Frivillig cafe fra Ungdommens Rødekors) henvendte en dame sig og spurgte til hvordan man kunne “lukke himlen efter sig”. Om hun mente det eksistentielt eller semantisk, ved jeg ikke den dag idag. Men hun var ikke imponeret over vores manglende respons og hun forlod lokalet ret hurtigt efter.
Til gengæld har “Luk himlen efter dig” efterfølgende været anvendt i en anden sammenhæng med koordinat, hvor jeg er gået ned fra scenen og rundt blandt publikum for at råbe disse linjer.

Hvis jeg husker rigtigt, så er “Blændvirke” en af de sidste symfonier, der er skrevet i meisels~scherz regi. Det er blandt mine personlige favoritter ved siden af et af hovedværkerne “Lidelse” og andre sværvægtere som “Opstand”, “Allergi” og “Overdrev”. Det er syv år siden de blev skrevet og det er noget jeg opfatter som en personlig milepæl. Desuden har Christian med sit æstetiske udgangspunkt haft større indflydelse på min skrift end han selv er klar over.

Det er også ham der synger på optagelsen. Det var tider!

meisels~scherz: “Blændvirke” (5,9 MB)

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

En mening om “Blændvirke (meisels~scherz)”

  1. Det virker godt. Jeg blev i hvert fald forført. Men det vil tage længere tid at kommentere i dybden, end jeg pt kan afsætte. Vender eventuelt tilbage.

Skriv et svar

