Nat og Dag

Lys og mørke bytter plads
vågner fra uskarpe billeder
til tavse stemmer
skiftevis dør vi, elsker vi

Bag øjnene slår smerten rod

Det er sidste gang jeg skriver
mens jeg tænker på dig,
skriver med det sidste af farven
fra din grønne regnbuehinde

Noget holder lungerne tilbage indefra

Hvor mange gange undlod jeg ikke
at skrive til dig i går,
papiret, det hvide
i alle elskerindernes øjne

Kødet ligger tungt på musklerne

Dagen stiller spørgsmål ved
nattens hændelser,
bytter hukommelsen ud
med den blinde plet.

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

4 meninger om “Nat og Dag”

  1. Jeg elsker dine digte generelt, Erik, men særligt dette har jeg læst igen og igen. 🙂 Det skærer i hjertet og trækker en ned, med samtidig er det så smukt at man tillader det.

    1. Tak, det er jeg glad for at du synes. Det er sjældent, at jeg er specielt glad for mine digte, der kredser om den tabte kærlighed som tema. Det er som at skrive det samme digt igen og igen. Jeg vil hellere skrive et helt nyt. 😉

      1. HMMM er der noget galt i at skrive det samme digt igen og igen og igen, hvis det blot er med 0,0000001 procents afvigelse for hver gang;-)….

Skriv et svar

