Et enkelt nul / Differencen er forskellen

100
bliver til
1000
bliver til
100
tusind
plove gennem
nationalproduktet
min kære

sund fornuft
er ikke så sund
igen

det er et spørgsmål
om kroner
og hvor langt ude i skoven
jeg er

hvert blad er et afdrag
der falder til jorden

der er mørk
sort
som markedet
hvor jeg betaler
for den tid
du giver mig
og stadig bliver jeg ældre
og du bliver yngre

hvert blad
er et læ
for den krop
jeg har kær
nøjagtig som da
det hele startede

* * *

Jeg er trompeten
der aldrig nåede hjem
jeg står
i skoven med halsen
under kronerne
og træerne
skutter sig, træerne
massive søjler
af kommende papir
flere hundrede tusinder
af kroner
døde lig
i statens skattekiste
eller trojanske papirheste
i borgernes lommer

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

Skriv et svar

