Akvarieliv

1.
et hønsenet nerver
havsalter abeskæg i ét langt dagsridt

succesfuldt farvande stenvasker solbanker og
din orangelæske krabber øjnene tango

hvem ved? måske henfalder ræv til skygge
og så kan jeg gale stranden gravid

2.
gummiblåt hviler under solvognen
som ildvand under sombrero

kend dit ego hvis spejlets ønske er aflivning
af æblet, æblet og halsen på din struds!

flere tangenter spandfulde af nysgerrighed
står side om side med brunstige tekster

3.
jeg kan ikke vente et hotelværelse
hvis TVet kører replikkerne væk

baren åbner et skridt tilbage og to frem
og saftigt frugtskib udtværer væggen

herefter sprænger oliventræet dit hoved
og lægger en bladlus under rosenknoppen

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

2 meninger om “Akvarieliv”

  1. – men det her er seriøst underholdning – den MÅ klart høres læst op en dag!
    Det læses nemmere ved at læse den højt og konklusionerne der nåes undervejs er dejligt overraskende: som fx. “hvem ved? måske henfalder ræv til skygge og så kan jeg gale stranden gravid” eller ” jeg kan ikke vente et hotelværelse hvis TVet kører replikkerne væk” – det er fantastisk sort tale uden at være det helt, sat i den / de skiftende kontekst som digtet/teksten tager udgangspunkt i. Hvad er din holdning til remixes??

    1. Min holdning til remixes? Inden for musik synes jeg, at det er spændende og interessant, selvom det langt fra altid er specielt vellykket. Inden for litteratur er jeg – uden iøvrigt at være den første remixer i verdens eller Danmarks litteraturhistorie – ophavet til at digte.dk lavede remix funktion. Tjek http://digte.dk/about/faq.asp så længe det varer 😉

Skriv et svar

