Kylling eller kindhest

1.
skosværten trykker tæppets ømme lemmer
rent for aske læs helvede
så blomster springer hej

2.
en pille i et glasvand
tegner løjpen –
musikken smelter tilintet

3.
jeg lukker vinduet og går ud i asken
knirker under mine fødder og
jeg laver en bold til dit ansigt

4.
skummetmælksfabrikken sitrende til
randen under dine øjne
“du er ikke rigtig frisk” og går tøjret hjem

5.
rulleattrappen glæder frygtelig sammen
til en vakuumwurst
der går fadet rundt og hilser alle

6.
spis gule skyer og træk
en plovmands hænder op af lommen
mod ikrudtslåede skallingers lingeri-faldera

7.
jeg tror ikke sortvendt længerevæk,
for dagen kan blive grøngrøn
når solvognen trækker skosværten ihjel

8.
gæt først præmien i galop
når ‘skrubsak af den lyse morgen’
har tippet en kalender ud i veninden

Udgivet af

Scherz

Født 1978. Bor i København V, Danmark.

3 thoughts on “Kylling eller kindhest”

  1. eller:
    hønen eller ægget…

    masser af humor og masser af tanke bag disse vers – masse af surrealistisk sproglig virkelighed, minder mig om demens, eller folk med expressiv afasi der udtrykker helt fantastiske billeder om helt andre og meget væsentlige ting, som fx. ‘jeg skal på toilettet, kan du hjælpe mig?’

    teksten begynder at brænde især fra vers 4 og ud; det kunne være morsomt at høre den læst op, tror jeg.

Skriv et svar

